دی ۲۰، ۱۳۸۸

وز همه‌کس وحشت و بیگانگی

کارخانه‌ی عظیم‌الشان L'OREAL محصولی دارد با نام Infallible. تو بگیر یک‌جور کرم‌پودر در شکل و شمایلی شبیه رژلب. در واقع یک‌جور لاک غلط‌‌گیر. آن‌طوری که روی جناب Infallible نوشته، این محصول قرار است یک پنهان‌کننده،‌ تصحیح‌کننده و anti-imperfections باشد. این محصول به من مصرف‌کننده ـ این‌جا باید اعتراف کنم که من به Infallible‌ اعتیاد دارم ـ وعده می‌دهد که گود‌افتادگی و حلقه‌های سیاه دور چشم، چین و چروک، جای جوش‌های قدیمی، زخم کوچولوی زیر ابرو که که محصول بی‌دقتی آرایش‌گر در کار با موچین است و همه‌ی دیگر نقایص چهره‌ام را درست مثل یک لاک غلط‌گیر برای شانزده ساعت پنهان کند. این محصول به من قول می‌دهد که به‌تر از عهده‌ی نقش‌م بربیایم. این‌جوری است که من صبح بیدار می‌شوم و سیاهی زیر چشم‌هام را، یا به‌تر بگویم، خودم را زیر لایه‌ای از Infallible پنهان می‌کنم. این‌جوری است که می‌نشینم روبه‌روی شما و می‌خندم و شما هم خنده‌ام را باور می‌کنید. این‌جوری است که شما هرگز زنی را که روبه‌روی‌تان می‌نشیند، نمی‌شناسید. این‌جوری است که ما برای همیشه غریبه می‌مانیم.

۱ نظر: