بهمن ۰۶، ۱۳۸۸

Because I know that's weakness in your eyes

دی‌شب توی حمام بخارگرفته به‌جای برداشتن شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده‌ی خودم، شامپوی روزانه‌ای را برداشتم که نمی‌دانم اصلا از کی تا حالا توی حمام است. بعد وقتی شروع کردم به شستن موهام، از بویی که بوی همیشگی نبود، فهمیدم که اشتباه کرده‌ام. خب خیلی راحت می‌توانستم سرم را بگیرم زیر دوش و از شر شامپوی عوضی خلاص شوم، اما خواب‌آلوده بودم و می‌خواستم زود بیایم بیرون و خودم را پرت کنم توی تخت‌خواب. گفتم زمین که به آسمان نمی‌رسد، کسی هم از شامپوی عوضی نمرده تا حالا.
آمدم بیرون و دراز کشیدم و از بوی موهام یاد تو افتادم. چرا؟ از این شامپو می‌زدی؟ آن‌وقت‌ها این شامپو توی بازار بود؟ تو بوی این شامپو را دوست داشتی؟ من دوست‌ش ندارم. از این بوهای مبالغه‌‌آمیزی است که هی می‌خواهد خودش را به رخ بکشد. بعد خواب‌م برد. خواب هم ندیدم. شاید هم دیدم و یادم نیست. اما بیدار که شدم، موهام شده بود مثل آن‌وقت‌های تو. از این شامپو می‌زدی که موهات آن‌جوری وحشی می‌شد؟ هنوز هم از این شامپو می‌زنی؟ یعنی اگر دوباره ببینم‌ت، موهات آن‌جوری وحشی است؟
بعد تمام روز من سعی می‌کردم به موهام فکر نکنم، از بس که مرا یاد تو می‌انداختند. از بس که آینه‌ی دق شده بودند. از بس که موهای خودم نبودند.
سر شب دیدم که ای‌میل زده‌ای. بعد از چند سال؟ زیادی به‌ت فکر کرده بودم یعنی که یادم افتاده بودی؟ نوشته بودی که از دی‌شب همه‌اش به یاد منی، که دل‌ت تنگ شده، که این یک معذرت‌خواهی است، که باید با تو مهربان باشم و ببخشم، که گذشته‌ها گذشته، که به‌تر است فراموش کنم، که حالا هر دو بزرگ‌تر شده‌ایم، که عوض شده‌ایم، که آیا فکر می‌کنم اگر یک روز برگردی، بتوانیم مثل آن‌وقت‌ها با هم حرف بزنیم؟ که آیا فکر می‌کنم بشود دوباره هم‌دیگر را ببینیم؟
نه، فکر نمی‌کنم. نه و باز هم نه. مساله بخشیدن و نبخشیدن من نیست. مساله مهربانی و نامهربانی هم نیست. مساله آدم‌هایی است که برای همیشه رفته‌اند. مساله این است که گاهی بعضی آدم‌ها برای بعضی دیگر تمام می‌شوند. مساله این است که چیزهایی هستند که کاری‌شان نمی‌شود کرد و این هم یکی از آنها است.
بعد رفتم حمام، موهام را با شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده‌ی خودم شستم. نه دیگر بوی تو را می‌دهند، نه دیگر مثل موهای تو وحشی‌اند، نه دیگر به تو فکر می‌کنم ام‌شب.


۲ نظر:

  1. اشکاتو پاک کن رفیق ، گاهی باید بازی رو باخت !!!(به کسی که بهتون ایمیل زده)

    پاسخحذف